XVII Kongres Brokerów

 

Ramowy program XVII Kongresu Brokerów

Warunki uczestnictwa w kongresie

Sprawozdanie ze spotkania organizatorów kongresów brokerskich (Jachranka, 3-4 października 2013)

Podsumowanie ustaleń organizacyjno-technicznych - XVII Kongres Brokerów - 29-31 maja 2014 - Hotel Ossa

Informacja o cenach pakietów

Formularz zgłoszenia uczestnictwa (dla brokerów i obserwatorów)

Potwierdzenie uczestnictwa - firmy

Potwierdzenie uczestnictwa - zakłady ubezpieczeń

Plan hotelu OSSA

Plan punktów informacyjnych podczas XVI Kongresu Brokerów

 

Poniższe zdjęcie prezentuje przykład punktu informacyjnego


 

 

Archiwum Kongresu

Sprawozdanie ze spotkania organizatorów kongresów brokerskich

Warszawa 23.10.2013.

 

                                                          Informacja         

                                   o spotkaniu w Hotelu WINDSOR (03-04.10.2013.)

                                                  

 

W dniu 03-04.10.2013 r. odbyło się spotkanie Zarządu Stowarzyszenia Brokerów 
z organizatorami Kongresu Brokerów z towarzystw ubezpieczeniowych oraz przedstawicielami środowiska naukowego.

 

W trakcie dyskusji przyjęto następujące ustalenia dotyczące XVII Kongresu Brokerów (OSSA 29-31 maja 2014 r. :

 Temat XVII Kongresu  - Klient, ubezpieczyciel, regulator – wyzwania dla rynku

- Formuła Kongresu jak dotychczas, czyli krótki wykład wprowadzający jako „podkład” teoretyczny plus 4 panele organizowane przez towarzystwa ubezpieczeniowe i panel brokerski. Moderator – na podstawie doświadczeń z ostatniego Kongresu, powinna to być osoba znająca się na ubezpieczeniach, nie musi to być przedstawiciel nauki, w każdym panelu powinien uczestniczyć przedstawiciel brokerów.

Tradycyjnie na Kongres przygotowana zostanie książka pod redakcją naukową dr Małgorzaty Serwach związana tematycznie z problematyką omawianą na Kongresie.

Zagadnienia omawiane w trakcie paneli powinny być konkretne i uwzględniać bieżące problemy rynku ubezpieczeń, natomiast w książce problemy bardziej ogólne, uniwersalne, aby zachowały dłużej aktualność.

- W proponowanym tytule Kongresu jest wymieniony regulator i na ten element trzeba zwrócić uwagę, zaprosić przedstawicieli KNF (na ubiegłorocznym kongresie przedstawiciel KNF wykazał wolę współpracy), MF i ew.  unijnych instytucji, np. EIOPA, BIPAR. Chodzi o przedstawienie, w jakim kierunku zmierzają regulatorzy, jaką mają wizję, czego oczekują 
i czego możemy się spodziewać. Zwrócono uwagę na zagadnienie uregulowania działalności kancelarii odszkodowawczych. Temat ten powinien być uwzględniony (np. w ramach panelu 1) z uwagi na skalę zjawiska i jego wpływ na sytuację finansową ubezpieczycieli. Warto też  poświęcić uwagę porównywarkom internetowym. Panele będą trwały po 1,5 godziny

Z zaproponowanych przez Zarząd Stowarzyszenia sześciu tematów do organizacji przez towarzystwa ubezpieczeniowe wybrane zostały cztery przedstawione poniżej

 

  1. Fluktuacje na rynku ubezpieczeń. Zmiany zachowań konsumentów/przedsiębiorstw – organizator PZU:

- gdzie jesteśmy, dokąd zmierzamy?

- świadomość ubezpieczeniowa a świadomość zarządzania ryzykiem,

- polityka państwa a zachowania konsumentów w zakresie ubezpieczeń (obowiązek ubezpieczenia, dopłaty do składek, prewencja legislacyjna, kształcenie młodzieży, itd.),

- wpływ zmiany zachowań na pośrednictwo ubezpieczeniowe.

 

  2. Perspektywy rynku (kanały dystrybucji) – organizator WARTA:
- spodziewany podział  kanałów dystrybucji w następnych latach, kto wygra te zawody?
- Internet jako perspektywiczny kanał dystrybucji, zagrożenia i szanse - polskie 
i europejskie  regulacje prawne dotyczące sprzedaży w sieci, ograniczenia i bariery.

  3. Cykliczność na rynku ubezpieczeń – organizator ALLIANZ:
- wpływ na ceny, szkodowość, rentowność, underwriting, pojemność ubezpieczeniową,
- szanse i zagrożenia z tym związane,
- specyfika zależna od linii biznesowych (np. ubezpieczenia kredytu vs. ubezpieczenia 
na życie).

  4. Jeśli nie PRIPsy to co? – organizator UNIQA:
- aktualny stan prawny,
- gdzie jest miejsce dla PRIPs:  MIFID 2 czy Dyrektywa o pośrednictwie?
- jakie będą realne korzyści z wdrożenia PRIPs  dla klienta i brokera,
- czy dokument KID ma sens, plusy i minusy.

 

Prosimy towarzystwa o potwierdzenie udziału w poszczególnych panelach do 10 listopada.

 

Panel brokerski  
Tendencje regulacyjne w Polsce i UE- kierunki na przyszłość (panel brokerski):

- aktualny stan prawny IMD2,Solvency 2, MIFiD2,

-  tendencje deregulacji w polskim prawodawstwie, czy deregulacja traci napęd?

- rola ubezpieczeń OC wobec deregulacji, czy należy walczyć z OC zawodowymi,

- pośrednicy zależni i niezależni,

- kodeks ubezpieczeń,

- europejska umowa ubezpieczenia.

 

Kolejne spotkanie organizatorów programu planujemy w lutym 2014 roku!

 

Z wyrazami szacunku

 

Sekretariat Stowarzyszenia

 

                                                           *     *     *

 

 

 

Podsumowanie ustaleń techniczno-informacyjnych ze spotkania, informacja o cenach pakietów, plan hotelu OSSA i inne informacje dostępne są w sekcji strony poświęconej XVII Kongresowi Brokerów

 

Podsumowanie ustaleń organizacyjno-technicznych - XVII Kongres Brokerów

Podsumowanie ustaleń organizacyjno - technicznych

XVII Kongres Brokerów 29 – 31.05.2014 Hotel Ossa

 

  1. Zgłoszenia uczestników na Kongres (ilość rezerwowanych pokoi w hotelu Ossa, listy z nazwiskami) przesyłane są do Sekretariatu Stowarzyszenia Brokerów na drukach-zgłoszeniach, które będą udostępnione na stronie www.polbrokers.pl, tylko drogą mailową.
  2. Zgłoszenia przyjmowane są od 2 stycznia 2014 roku.
  3. Opłaty kongresowe od Zakładów Ubezpieczeń i koszty uczestnictwa za Kongres wnoszone są do Stowarzyszenia Brokerów.
  4. Ustalono zmianę ceny za pok. 1 os. ,która została podwyższona (cennik pakietów w załączniku).
  5. Rezerwacje i opłaty noclegów w okolicznych pensjonatach dokonywane są w firmie Pactoris, po wcześniejszym zgłoszeniu tych osób w Stowarzyszeniu Brokerów.

 

Punkty informacyjne:

Punkty informacyjne usytuowane będą w centrum konferencyjnym Hotelu Ossa, obok Sali Amfiteatralnej, w której odbywać się będą spotkania plenarne i panelowe Kongresu (plany w załączniku).

  1. Ustalono funkcjonowanie punktów informacyjnych w dniu 30.05.2014 (piątek). Punkty informacyjne działają tylko jeden dzień od godz. 9:00 do 19:00.
  2. Podział stanowisk odbędzie się na zasadzie losowania z udziałem przedstawicieli Zakładów Ubezpieczeniowych w siedzibie Stowarzyszenia Brokerów (termin zostanie przekazany zainteresowanym).
  3. Ustalono wygląd punktów i ujednolicono zasady ich oznaczenia. Ustalono standard jak najprostszego wyglądu takiego punktu:

- przestrzeń między stanowiskami będzie rozdzielona symbolicznymi ściankami,

szerokość ok. 3 m. i ok. 2 m głębokość.

- stanowisko będzie wyposażone w stół i 4 krzesła

- do każdego stanowiska doprowadzony będzie zasilanie

- na każdym punkcie będzie możliwość korzystania z Internetu WiFi

- wystrój i oznaczenie stanowiska każda firma wykonuje we własnym zakresie

- uzgodnione, dopuszczalne oznaczenie punktów: roll-upy, ścianki reklamowe, oklejenie bocznych ścianek, inne nie wykraczające ponad tzw. zabudowy autorskie (wzory wyglądu punktów informacyjnych w załączniku, zdjęcia z 2013r.).

      4.  Działalność marketingowo – reklamowa punktów informacyjnych nie może zakłócać

           pracy innych stanowisk.

- w punktach informacyjnych można wydawać materiały reklamowe pisane wszelkiego rodzaju, można korzystać z laptopów i monitorów do prezentacji oferty.

      5.  Użytkownik każdego punktu informacyjnego winien zabezpieczyć wartościowy sprzęt

           (laptopy, monitory) użytkowany na stanowisku.

 

Uwaga: przyjęto zasadę, że działalność punktu informacyjnego ma służyć tylko do

            zidentyfikowania danej firmy przez brokera ew. innego kontrahenta i umówienia

            spotkania z przedstawicielem firmy.

Ustalono rozbudowę usługi kawiarnianej w hali wystawienniczej w celu polepszenia możliwości odbywania spotkań. Zaproponowano, aby kawa i herbata była serwowana gratisowo w ramach opłaty kongresowej.

 

            Działalność marketingowo – reklamowa na terenie hotelu:

  1. Ustalono, że zakłady nie będą prowadziły żadnej działalności marketingowej 
    i reklamowej wewnątrz hotelu typu: rozwieszanie banerów, roll-upów, plakatów,

 i innych w korytarzach, windach ,a w szczególności przy recepcji kongresowej

i hotelowej.

  1. Wyjątek stanowi, jeżeli firma zdecyduje się na tzw. sponsorowanie wieczoru dla wszystkich uczestników Kongresu tzn. opłaci występ artystyczny w czwartkowy lub piątkowy wieczór, ew. opłaci i zaprosi wszystkich uczestników na catering (piwo, grill itp.) Działania te można planować tylko w uzgodnieniu ze Stowarzyszeniem Brokerów.
  2. Dopuszczalne są lokalne działania promocyjno marketingowe firm na terenie hotelu w czasie nie kolidującym z programem Kongresu  (tj. od. ok. 18:30 do ok. 21:30).

Wtedy takie działania można obrendować i oznaczyć na czas jego trwania. Dopuszczalne jest korzystanie z usług hostess do rozdawania zaproszeń i ulotek informujących o takim wydarzeniu.

            Działania te muszą być także uzgodnione ze Stowarzyszeniem Brokerów.

 

Działalność reklamowo marketingowa na terenie przyhotelowym:

  1. Koordynacją wszystkich działań w tym zakresie zajmuje się firma Pactoris, Sławek Pilarczyk Tel. 601 29 09 86 spilarczyk@pactoris.pl w celu właściwego zaplanowania rozmieszczenia reklamy.
  2. Na ternie wokół hotelu można ustawiać materiały reklamowe typu: balony, bramy, flagi, banery itp. nie ograniczające ruchu samochodowego na drogach dojazdowych do parkingu i dróg ppoż.
  3. Odpłatność za wspomnianą reklamę odbywa się wg cennika hotelowego:

- reklama pneumatyczna: balon, brama, airwall - 300 zł. / szt. + 23 VAT

- banery: 20 zł./m2 + 23 % VAT

- flagi: 20 zł. / szt. + 23 % VAT

4.  O rozplanowaniu umieszczenia powyższej reklamy decyduje kolejność zgłoszeń.

 

            Program artystyczny:

Zarząd Stowarzyszenia Brokerów w porozumieniu z Zakładami Ubezpieczeń zaproponuje ofertę wieczorów artystycznych w czwartek 29.05 i piątek 30.05.2014.

 

Inne informacje organizacyjne:

  1. Za wszelkie zamówienia gastronomiczne w restauracjach, barach hotelowych czy do pokoju uczestnicy płacą sami.
  2. Opłaty za telefon, PayTV, parking uczestnicy opłacają sami.
  3. Obowiązuje całkowity zakaz palenia w pokojach i na terenie hotelu. Osoba łamiąca ten zakaz jest obciążana wysokimi karami pieniężnymi przez hotel.

 

Informacje:

Sekretariat Stowarzyszenia Brokerów

Ul. Jana Pawła II 34 lok. 11

Tel. (22) 828 43 49, 620 43 34

e-mail: polbrokers@polbrokers.pl

www.polbrokers.pl

Dyrektor Marcin Kapiński

Sekretariat Elżbieta Michalska

 

Organizator logistyczno – techniczny Kongresu:

Pactoris Sp. z o.o.

ul. Mrówcza 243

04-697 Warszawa

Sławek Pilarczyk kom. 601 29 09 86, spilarczyk@pactoris.pl

 

 

Informacja o cenach pakietów, plan hotelu OSSA i inne informacje dostępne są w sekcji strony poświęconej XVII Kongresowi Brokerów

 

RAMOWY PROGRAM – XVII KONGRES BROKERÓW

KONGRES BROKERÓW

czwartek (29 maja 2014) :

od godz. 14.00 – rejestracja uczestników (rejestracja kongresowa, rejestracja hotelowa)

- 16.00 -21.00 – obiadokolacja w restauracji „Starówka”

- 18.00 -20.00 -  czas wolny, spotkania przyjaciół.

SKOK Ubezpieczenia zapraszają do zabawy w wyścigi rajdowe z najszybszym i najmłodszym kierowcą rajdowym w Polsce – Maciejem Dreszerem   

- 21.00 – tradycyjnie organizowany koncert „Ubezpieczyciele – Brokerom”:  

Występ Macieja Maleńczuka.  

Po koncercie dyskoteka;

- 21.00 - 2.00 „Żądza szczęścia w kasynie” - Euler Hermes zaprasza do wspólnej zabawy

 

piątek (30 maja 2014) :

- 9.30 - oficjalne otwarcie Kongresu – Sala Amfiteatralna

- okolicznościowe wystąpienia:

 Marszałek dr Józef Zych – Człowiek Ubezpieczeń 2013

- nagrody Fair Play za 2013 r.

- 10.00 - wykłady inauguracyjne:

Andrzej Jakubiak, Przewodniczący KNF

Rynek brokerski i środki nadzorcze".

Prof. dr hab. Jan Monkiewicz

Regulacje i nadzór ubezpieczeniowy. Globalne kierunki zmian".

- 11.30 – 13.00 -  panel I – organizator PZU

 „Fluktuacje na rynku ubezpieczeń. Zmiany zachowań konsumentów/przedsiębiorstw”   

- 13.00 – 15.00 -  lunch w restauracji Starówka

- 15.00 – 16.30 – panel II – organizator UNIQA  

„Klauzule niedozwolone w ubezpieczeniach grupowych”

- 16.30 – 18.00 – panel III – organizator ALLIANZ

 „Cykliczność na rynku ubezpieczeń”     

od godz. 18.00 -  czas wolny, spotkania przyjaciół:

SKOK Ubezpieczenia zapraszają:

- widowiskowe pokazy akrobatów na skaczących szczudłach

- przejażdżki nowoczesnymi segway’ami.         

- 20.00 – tradycyjny rewanż „Brokerzy – Ubezpieczycielom”

Występ kabaretu:  kabaret Grupa Rafała Kmity

Po zakończeniu kabaretowych występów koncert zespołu Leszcze z Katarzyną Pakosińską

Po koncercie dyskoteka.

sobota (31 maja 2014) :

-10.00 – 11.30 -  panel IV – organizator InterRisk

Perspektywy rynku (kanały dystrybucji)”

-11.30 – 13.00 –  V panel  brokerski – organizator Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych

„Przyszłość zawodu brokera – jasne perspektywy czy zmierzch?”

- 13.00 -  zakończenie Kongresu, lunch w restauracji Starówka

(opuszczenie hotelu do godz. 16.00, po opłaceniu rachunków barowych, parkingu, PayTV i wykorzystanej zawartości pokojowego barku)

WARUNKI UCZESTNICTWA – XVII KONGRES BROKERÓW

 

1.Zgłoszenie uczestnictwa, wpłaty 

 

Zgłoszenia uczestnictwa w Kongresie oraz rezerwacje hotelowe prosimy przesyłać wyłącznie do Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych:

e-mail: polbrokers@polbrokers.pl 

Informacja kongresowa :  tel: 22 828 43 49,   22 620 43 34. 

 

Zgłoszenia uczestnictwa przyjmowane będą od dnia 2 stycznia 2014 r. na załączonym formularzu zgłoszeń hotelowych, wyłącznie wg pakietu indywidualnego uczestnictwa za 2 noclegi obejmującego pobyt w hotelu z pełnym wyżywieniem, udział we wszystkich imprezach kongresowych oraz wejście na dyskotekę.

 

Warunkiem uczestnictwa jest dokonanie wpłaty wg zasady:

- 40% wymaganej kwoty wraz ze zgłoszeniem

- pozostała należność płatna do dnia 30 kwietnia 2014 roku.

 

Prosimy o dokonywanie wpłat na rachunek bankowy Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych numer 95 1020 1156 0000 7002 0102 7770

 

  1. Całkowite i bezkosztowe wycofanie się z rezerwacji – do 1.04.2014.
  2. 2.04.2014 -15.04.2014 – możliwa bezkosztowa anulacja do 50% zamówionej 
    i potwierdzonej ilości pokoi
  3. 16.04.2014-30.04.2014 – możliwa bezkosztowa anulacja do 30% zamówionej 
    i potwierdzonej ilości pokoi
  4. 01.05.2014-15.05.2014 – możliwa bezkosztowa anulacja do 10% zamówionej 
    i potwierdzonej ilości pokoi

 5. W przypadku sprzedaży zwolnionego pokoju poniesione koszty zostaną zwrócone Zamawiającemu.

 

XVIII Kongres Brokerów

 

Sprawozdanie ze spotkania organizatorów Kongresu Brokerów 23-24 października 2014 r. – SEROCK – Hotel Pan Tadeusz

 

Archiwum Kongresu

 



O stowarzyszeniu

Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych zostało wpisane do rejestru stowarzyszeń wiosną 1992 r. Pierwszym prezesem Stowarzyszenia był p. Leon Kozicki; w latach 1997 - 2006 stanowisko prezesa piastował p. Tomasz Mintoft-Czyż, zaś w latach 2006-2013 funkcję tę pełnił p. Jacek Kliszcz. Podczas Walnego Zebrania Członków w dniu 23 maja 2013 r. na stanowisko prezesa Stowarzyszenia powołany został p. Łukasz Zoń. 

Zachęcamy do lektury publikacji XX-lecie działalności Stowarzyszenia (PDF)



Główne kierunki działania Stowarzyszenia

  • integracja środowiska i reprezentowanie interesów brokerów,
  • udział w pracach legislacyjnych,
  • podnoszenie poziomu zawodowego i etycznego,
  • rozwijanie współpracy międzynarodowej.





Nasze wydawnictwa
Wydawnictwa Stowarzyszenia dostępne w sprzedaży

Książki "Rynek ubezpieczeniowy - nadregulacja czy niedoregulowanie",  "Ryzyko ubezpieczeniowe" oraz "Broker w świetle prawa i praktyki ubezpieczeniowej" są dostępne w sprzedaży wysyłkowej.

Czytaj dalej...
Oferta Stowarzyszenia

Oferujemy pomoc w zakresie budowy stron www, transmisji internetowych wideo, prowadzenia szkoleń za pomocą narzędzi do e-learningu, a także prowadzenia szkoleń stacjonarnych. Nasze usługi obejmują także tworzenie identyfikacji wizualnej firm oraz pomoc przy publikacji wszelkiego rodzaju wydawnictw.

Czytaj dalej...